عطاری بهار

طب سنتی - گیاهان دارویی

 عطاری بهار
بسیاری ازافرادچاق خواهان شکمی صاف میباشند.اساس یک رژیم غذایی صاف کننده شکم؛یک الگوی غذایی متناسب که میزان انرژی آن محدودشده است؛میباشد.
ازطرف دیگر اینوع رژیم حاوی مقادیر کافی ازسبزیجات،میوه جات وغلات سبوس داراست.اینوع رژیم غذایی همان چیزی است که بطور متداول تحت عنوان رژیم مدیترانه ای مصرف میباشد.دراینوع رژیم؛توصیه می گردد انرژی دریافتی شما بطورناگهانی کم نگرددوحاوی انرژی معادل با 1600کالری باشد.
دراینوع رژیم؛برمصرف یکسری موادغذایی تاکید میشودازجمله غلات سبوس دار؛میوه ها؛سبزیها؛آجیل؛حبوبات؛شیر ولبنیات کم چرب وکمی گوشت قرمزدرحدودیکباردرهفته خیلی ازرژیم های تبلیغاتی تضمین کننده لاغری شکم؛برمصرف چربهای تک زنجیره ای غیراشباع مانند روغن زیتون یاروغن آفتابگردان تاکیددارند.اگرچه مصرف چربیهای سالم درکنترل چاقی وبویژه چاقی شکمی مفید است ولی به تنهایی موثرنخواهدبود.زیرابه هرحال حاوی انرژی فراوان میباشد.
آیا رژیم غذایی خاصی برای ازبین بردن چاقی های موضعی وجوددارد؟واقعیت آن است که شواهدعلمی کنونی؛رژیم غذایی را که باعث لاغری یک قسمت ازبدن شودتائید نمیکنند.هنگام رژیم غذایی؛روندلاغری ازصورت آغاز میشودوبه سمت پائین حرکت میکند.
دررژیم های لاغری سریع الاثر که همراه بامحدودیت شدیدکالری در یکمدت زمان کوتاه میباشد.بیشترین منطقه ای که لاغر میشود صورت افرادخواهدبود؛درنظر بگیریدفردی که فقط ازچاقی شکمی رنج میبردوصورت لاغری دارد.بااستفاده ازاینوع رژیمهای غیراصولی؛علاوه براین که دچاراختلالات فراوان جسمی می گردد.لاغری صورت وبعبارت دیگرافتادگی پوست؛تغییرات نامطلوب ظاهری رادراو بوجودمی اوردکه شما ونزدیکانتان راازاجرای هرنوع رژیم لاغری مایوس میکند.
ولی درصورتیکه یک رژیم غذایی اصولی راکه همراه باکاهش تدریجی در انرژی دریافتی واصلاح الگوی تغذیه ای باشدآغازنمائید.قطعا بعدازمدتی کوتاه بیشترین حجم بافت چربی راازناحیه موردنظرتان ازدست خواهیدداد.بدون انکه عوارض نامطلوبی رادرشما ایجادکند.
تاثیر چربیهای غیراشباع بویژه روغن زیتون ودانه های گیاهی مانند انواع خشکباروسویادررفع چاقی شکمی چگونه است؟چربیهای اشباع وبویژه چربیهای ترانس؛چاقی شکمی راتشدید میکند.بر همین اساس دررژیم لاغری شکمی؛برمصرف چربی تک زنجیره ای غیراشباع مثل روغن زیتون بهمراه هروعده غذایی تاکید میگردد.روغنهای تک زنجیره ای غیراشباع درزیتون؛اووکادو؛آجیل؛کاکائوی تیره؛سویا؛تخم کتان وروغن آفتابگردان یافت میشوند.
مطالعات پژوهشی نشان میدهدمصرف روغن تک زنجیره ای مزایای بسیاربرای سلامت ونیز بدست آوردن شکمی صاف دارد.چربیهای تک زنجیره ایی غیراشباع همچنین ممکن است به کنترل اشتها کمک کنندودرنتیجه افزودن آن به وعده ها ومیان وعده های غذایی؛رعایت برنامه غذایی وکاهش چربی شکمی را آسان تر میکند.
اما به این نکته بایدتوجه ویژه ای داشت که درافرادی که سالهادارای برنامه غذایی نامنظم وچاقی بوده اند؛اثرات مطلوب چربیهای غیراشباع باپرخوری ناپدید میگردد.زیراباید پذیرفت که به هرحال چربیهای غیراشباع نیزحاوی انرژی مشابه سایرروغنها بوده ودرافرادچاق که انتقال پیام سیری به مغزدچاراختلال است.درنهایت چاقی کم نخواهدشد.
توصیه های اساسی برای حذف چاقی موضعی:
واقع بین باشید:این توصیه درکاهش چربی شکمی؛مهم ترازسایر موارد میباشد؛توجه داشته باشید که روش سریعی برای کاهش چربی دورشکم وجودندارد.
بسیار محتاط باشید:چنانچه رژیمی یافتیدکه به شمااطمینان دادسریعا چربی شکمی شما راکاهش میدهد.بدانیدفایده ایی نخواهد داشت واحتمالا سبب ازدست دادن آب بدن میگردد تا چربی بدن؛وبعدازقطع رژیم؛آب بدن مجددابرمیگردد.
متعهد به ادامه رژیم باشید:برای کاهش چربی شکمی وحفظ لاغری آن؛مصمم باشید.
داشتن رژیم غذایی منظم:این رژیم بایدحاوی 3 وعده اصلی و2تا3 میان وعده باشد؛درتنظیم متابولیسم(سوخت وساز)طبیعی بدن شمااهمیت فراوان داردوازپراشتهایی کاذب شما جلوگیری میکند.
انجام ورزشهای هوازی:مانند پیاده روی؛دوچرخه سواری وشنادرکاهش چربی شکمی خیلی موثراست.
درارونشست:چنانچه میخواهید شکم سفتی داشته باشید؛باید روی ماهیچه های شکمی کارکنید.دلیلی برای ترس از ورزشهای شکمی مانند درازونشست در صورتیکه به درستی انجام شود ندارد.ولی از طرف دیگر توجه به این نکته مهم است که این ورزش هم به تنهایی موثرنیست وباعث بروزکمردردشما میشود.درباره شروع ونوع فعالیت بدنی حتما با متخصص مشورت کنید.
رژیم غذایی کم چرب:رژیم کم چرب بامقدارزیادی میوه ها وسبزیجات تازه داشته باشید؛چربی موجوددررژیم غذایی شما باید 25تا30درصد از انرژی دریافتی روزانه شما را تشکیل دهد که دراین بین باید بیش از چربیهای غیراشباع استفاده نمایید.برهمین اساس ازروغن زیتون ویادانه های روغنی مانند خشکباردرحدتنظیم شده توسط متخصصین تغذیه میتوانید استفاده کنید.
مصرف غذاهای دریایی:حداقل 2 تا3باردرهفته ماهی بخورید.
آنچه نباید بخورید:ازمصرف گوشتهای پرچرب وپرنمک مثل سوسیس وکالباس اجتناب نمایید.ازمصرف موادقندی وشیرینی نیز بپرهیزید.






درود خداوند به روح مقدس شیخ الرئیس ابوعلی سینا و پدرم استاد حکیم خیرالله کریمیان

سلامتی تاج زرینی است بر سر افراد سالم که فقط بیماران قادر به دیدن آن می باشند.

علی کریمیان


آخرین پست ها


آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

اَبر برچسبها